Monday, November 28, 2011

Jangan


dalam kisah dongeng

perempuan sayang si lelaki

tapi si lelaki sayang perempuan lain.

si perempuan dan si lelaki

mereka pernah bersatu

tapi

sekarang kisah dongeng

dah bertukar jadi sejarah

sejarah kekal sejarah

si perempuan :
retak hati aku sakit hati aku , aku boleh lalui secara solo
tapi jangan siapa pun termasuk perempuan beg merah tolong aku merayu
jangan sakitkan hati si lelaki
jangan buat dia nangis
jangan buat dia gosok mata
jangan buat mata dia merah
JANGAN , AKU MERAYU .
aku tak pernah sakitkan hati dia
aku pernah pesan
'simpan air mata kau untuk orang yang kau sayang'
dia diam.
perempuan beg merah
sekuat mana pun sayang kau kat dia
sayang aku kepada dia lebih padu
tapi dia sayang kau
aku ?
ni entry terakhir untuk kau dan dia
kau menang perempuan beg merah
aku salutkan kemenangan kau , aku tabik .
aku harap kau jaga dia sebaik mungkin .
aku menyerah,aku angkat tangan, aku naikkan bendera .
perempuan beg merah , terima kasih

aku terjatuh kuat sangat , aku bangkit .
si lelaki , sapaan terakhir aku 'jaga diri'
berakhirnya kisah aku ,kau dan dia
aku doakan kau dan dia bahagia hingga ke akhir babak .
Matinya cerita tentang lelaki z sekarang (saat ini)
doa untuk kau akan aku sisipkan di setiap sujud
selamat tinggal , Assalamulaikum .

No comments:

Post a Comment