Thursday, June 14, 2012

engkau bersih ,aku kotor

satu babak , engkau org baik baik yang tahu semua cerita yang tahu dari a sampai z ,yang tahu semua walaupun tada orang bercerita tentang hal ni,engkau mulia,engkau sempurna , engkau semua orang sayang , engkau boleh tahu yang tu benar tanpa tahu kisah,engkau putih,engkau kulit mulus,engkau berseri seri sebenar manakala aku yang jahat jahat belaka ,yang tak tahu apa,yang mereka cerita,yang buruk,yang bodoh,yang kosong,yg jelik,yang hitam,yang tidak tahu apa apa,yang hanya tahu buat orang berbalah,aku yang semua orang benci .. aku nampak corak ,tapi aku malas nak carik . kenapa orang boleh buat konklusi tapi tak tahu cerita ,sembur aku macam aku ni orang paling dikhendaki ,buat perhimpunan bagitahu semua orang bahawa aku manusia jahat .tu yang kalian nak kan? nak semua orang melihat aku dengan label 'mel jahat' suka lah kalau aku dibenci ? kalau aku dijeling ? biarlah aku nampak mulia di mata orang yang aku perlu . selamat .


kenapa orang boleh berkata kata padahal dia tak tahu kebenaran ?

kenapa orang boleh benci kita padahal kita tak pernah ada masalah dengan dia ?

kita tak boleh nak puaskan hati semua orang , kadang2 rasa bangga pulak setiap gerak geri setiap kata kata setiap hasil tulisan jadi perhatian? jadi buah mulut orang ?  .. mulut orang susah and tak boleh nak tutup langsung la . .dah da bukti yang aku ni jahat? jahat aku level berapa ? nak tahu jugak . dah pernah berbuat baik tapi buruk jugak yang dipandang .

Disebalik setiap keburukan, pasti ada kebaikkan.
Kalau diingat yang buruknya saja, semakin hitamlah hati kita.

:)

No comments:

Post a Comment